FAQ pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi

Najczęstsze zadawane pytania

Wszystkie pytania

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Chętnie pomożemy. Skontaktuj się z naszymi doradcami!
Nasze produkty
Nasze produkty Do góry
Czy mogę stosować surowce kosmetyczne bezpośrednio na skórę?

Składniki takie, jak oleje roślinne, masła kosmetyczne, hydrolaty oraz niektóre składniki aktywne, można używać w czystej postaci, bezpośrednio na skórę. Niektóre surowce kosmetyczne takie, jak olejki eteryczne, substancje aktywne, czy ekstrakty używaj wyłącznie w stężeniach podanych w opisie produktu. Dla pewności, zawsze kieruj się informacją z opisu produktu, dokumentacji surowca oraz etykiety produktu.

Czy mogę dodawać surowce kosmetyczne do gotowych kosmetyków?

Tak! Przykładowo do sklepowej odżywki do włosów możesz dodać keratynę roślinną a ulubiony krem wzbogacić ekstraktami, składnikami aktywnymi, czy olejami roślinnymi. Zachęcamy natomiast do korzystania z naszych baz kosmetycznych, których receptura jest tak opracowana, aby można było je wzbogacać dodatkowymi składnikami.

Jaki produkt będzie dla mnie odpowiedni?

Skorzystaj z naszego konfiguratora na stronie głównej, a pomożemy Ci dobrać składnik dopasowany do Twoich potrzeb. Możesz także przefiltrować produkty w naszej ofercie według typu cery, potrzeby skóry, działania lub zastosowania.

W jakich opakowaniach sprzedawane są produkty?

Oleje, hydrolaty i inne płynne składniki do pojemności 100 ml sprzedawane są w brązowych, szklanych butelkach. Butelki z brązowego szkła odpowiednio chronią cenne surowce przed czynnikami zewnętrznymi. Większe pojemności są pakowane w brązowe butelki PET.  Sypkie składniki są konfekcjonowane w słoiki z brązowego szkła, brązowego tworzywa PET lub transparentnych doypacków, w zależności od produktu.

Czy udostępniana jest dokumentacja do surowców?

Tak. Jeśli potrzebujesz dokumentacji do produktów, napisz do nas maila na adres info@ecospa.pl. Doślemy dokumenty, na których Ci zależy. Do olejków eterycznych udostępniamy kartę charakterystyki MSDS, certyfikat analizy, IFRA 48 i listę alergenów. Do innych surowców kartę charakterystyki MSDS oraz certyfikat analizy.

Czy produkty są testowane na zwierzętach?

Kwestie etyczne są dla nas bardzo ważne, dlatego współpracujemy tylko z firmami, które nie testują produktów na zwierzętach. Producenci dostarczają nam oświadczenia o nie testowaniu na zwierzętach. Tym samym działamy zgodnie z prawem, z unijną dyrektywą (UE 2003/15/WE), która zakazuje testowania kosmetyków na zwierzętach.

Czy produkty są wegańskie?

Większość surowców w ofercie ECOSPA jest pochodzenia roślinnego, pozyskiwana z drożdży lub biotechnologicznie. Gdzie to możliwe wprowadzamy do oferty roślinne zamienniki surowców pochodzenia zwierzęcego, np. Pseudokolagen i Fitokeratyna w ofercie ECOSPA to roślinne alternatywy kolagenu i keratyny. Skorzystaj z szerokiej oferty surowców roślinnych ECOSPA do tworzenia swoich wegańskich kosmetyków!

Czy masła i oleje można jeść?

Niektóre masła i oleje roślinne w naszej ofercie mogą być jakości spożywczej. Niemniej, ze względu na różnice w przepisach pomiędzy branżą spożywczą, a branżą kosmetyczną (szczególnie surowców kosmetycznych) wszystkie nasze produkty przeznaczone są wyłącznie do użytku zewnętrznego. Zastrzeżenie dotyczy wszystkich naszych surowców.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Chętnie pomożemy. Skontaktuj się z naszymi doradcami!
Kosmetyki DIY
Kosmetyki DIY Do góry
Czy trudno jest zrobić swoje kosmetyki?

Własnoręczne robienie kosmetyków jest proste! Aby zacząć robić swoje kosmetyki, nie potrzebujesz wiedzy z kosmetologii, czy chemii. Zacznij od mieszania kilku ulubionych składników w dłoni lub wzbogać swój krem o dodatkowe składniki aktywne. Skorzystaj z naszych gotowych zestawów DIY gdzie otrzymasz odmierzone składniki oraz pełną instrukcję jak przygotować wybrany kosmetyk krok po kroku.

Jak zacząć robić swoje domowe kosmetyki?

Zacznij od oceny swoich potrzeb (np. mam przebarwienia na skórze i chcę je zniwelować),  a następnie poszukaj odpowiedniej receptury. Możesz również zacząć od razu od przeglądania receptur i wybrania tej, która wydaje Ci się interesująca. Jednym kliknięciem wrzucasz do koszyka wymienione w recepturze składniki. Wystarczy połączyć składniki według instrukcji przygotowania i wymieszać!

Jakie są zalety ręcznie robionych kosmetyków?

Samodzielne robienie kosmetyków daje Ci  pełną kontrolę nad tym, co znajduje się w składzie Twojego kosmetyku, co aplikujesz na swoją skórę oraz w jakim stężeniu. Możesz przygotować w 100% naturalne kosmetyki ze swoich ulubionych składników. Dodatkowo masz pewność, że użyte składniki są w odpowiednim, dającym zauważalne efekty stężeniu.

Czy potrzebuję specjalnego sprzętu laboratoryjnego?

Nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Większość potrzebnych akcesoriów do robienia kosmetyków  masz w swojej kuchni. Z czasem, możesz zaopatrzyć się w akcesoria laboratoryjne do mieszania i odmierzania składników, małą elektroniczną wagę i termometr.

Jak przechowywać ręcznie robione kosmetyki?

Ręcznie robione kosmetyki, do których nie dodajesz konserwantu, a zawierają w składzie wodę lub hydrolat, najlepiej przechowuj w lodówce i zużyj w ciągu kilku dni. Kosmetyki przygotowane z zachowaniem czystości i higieny oraz odpowiednio zakonserwowane możesz przechowywać w temp. pokojowej. Kosmetyki wykonane tylko ze składników tłuszczowych (jak masła, maści czy olejki do ciała) możesz przechowywać w szafce, w temperaturze pokojowej.

Jaki termin ważności mają ręcznie robione kosmetyki?

Termin przydatności ręcznie robionych kosmetyków może się wahać od kilku dni do kilku lat. Jest to zależne od wielu czynników: czy zachowana była czystość i higiena podczas robienia kosmetyków (dezynfekcja akcesoriów, rąk), jak kosmetyk jest przechowywany, w jakim opakowaniu (opakowania szczelne np. Airless dają lepszą gwarancję zachowania czystości mikrobiologicznej), czy i w jakich stężeniach używasz konserwantów oraz czy kosmetyk zawiera składniki wspomagające działanie bakteriobójcze (np. olejki eteryczne). Skorzystaj z naszych Receptur DIY, gdzie podany jest orientacyjny termin przydatności kosmetyku.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Chętnie pomożemy. Skontaktuj się z naszymi doradcami!
Realizacja zamówienia
Realizacja zamówienia Do góry
Jak szybko otrzymam moje zamówienie?

Zamówienia pakujemy i wysyłamy codziennie. Produkty dostępne w sklepie internetowym mamy w naszym magazynie. Termin realizacji zamówienia to zazwyczaj 1-2 dni roboczych. W okolicach świąt lub promocji w sklepie, termin realizacji może wydłużyć się do 3 - 5 dni roboczych. Jeśli masz pytanie, jak obecnie wygląda termin realizacji, napisz do nas na maila info@ecospa.pl lub zadzwoń na infolinię.

Czy mogę dokonać zmiany w złożonym już zamówieniu?

Jeśli natychmiast po złożeniu zamówienia poinformujesz nas o zmianie, dokonamy zmiany w Twoim zamówieniu. Jeśli zamówienie trafiło już do pakowania na magazyn lub zostało odebrane od nas przez kuriera, niestety nie będzie już takiej możliwości. W celu naniesienia zmian w zamówieniu skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 797 0873 lub napisz maila na adres: info@ecospa.pl.

Czy mogę dodać próbki produktów do zamówienia?

W koszyku jest opcja dodania do zamówienia jedną próbkę od 99 zł lub 3 próbki od 149 zł. Dostępne próbki produktów będą zmieniane co miesiąc. Zachęcamy do sprawdzania na stronie jakie próbki są obecnie dostępne.

W jaki sposób mogę śledzić swoją przesyłkę?

Po wysłaniu zamówienia otrzymasz od nas numer przesyłki. Przebieg dostawy Twojej przesyłki możesz sprawdzić na dedykowanej stronie przewoźnika:

https://emonitoring.poczta-polska.pl/

https://inpost.pl/sledzenie-przesylek

https://www.dpd.com.pl/Zlokalizuj-paczke

W jaki sposób można zwrócić zamówienie bez podania przyczyny?

Od dnia otrzymania przesyłki masz 30 dni na odstąpienie od umowy i zwrot zakupionego towaru. Wypełnij formularz zwrotu i dokonaj zwrotu na adres: ECOSPA s.c. Kuropatwy 2, 05-500 Józefosław. Zgodnie z naszym regulaminem koszt zwrotu towaru pokrywa klient. Zwrot dokonanych przez Ciebie płatności nastąpi maksymalnie do 14 dni od daty otrzymania produktów (zazwyczaj trwa to 2-3 dni). Zwrot nastąpi na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy. Szczegółowe informacje znajdują się na podstronie Reklamacje i zwroty.

Co zrobić jeśli otrzymam stłuczony produkt lub zamówienie jest niekompletne?

Dokładamy wszelkich starań, by produkty zamawiane na www.ecospa.pl były odpowiednio zabezpieczone przed wysłaniem i pakowane zgodnie z Twoim zamówieniem. Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia produktu w transporcie, brakuje produktu w zamówieniu lub przesłany towar jest niezgodny z Twoim zamówieniem, możesz złożyć reklamację. W przypadku reklamacji, nie przejmuj się kosztami zwrotu - bierzemy je na siebie. Odbierzemy od Ciebie wadliwy towar i doślemy zgodny z Twoim zamówieniem. Szczegółowe informacje znajdują się na podstronie Reklamacje i zwroty.

Kurier uszkodził moją paczkę, co zrobić?

Jeśli kurier doręczający przesyłkę przekazuję Ci  uszkodzoną paczkę, otwórz ją w obecności kuriera i sporządź protokół szkody. Skan protokołu prześlij do nas mailowo na adres info@ecospa.pl i złóż reklamację. W przypadku reklamacji, nie przejmuj się kosztami zwrotu - bierzemy je na siebie. Odbierzemy od Ciebie wadliwy towar i doślemy zgodny z Twoim zamówieniem. Szczegółowe informacje znajdują się na na podstronie - Reklamacje i zwroty.

Co mam zrobić jeśli płatność online się nie powiodła?

Jeśli Twoja płatność się nie powiodła, zaloguj się na swoje konto w sklepie i wejdź w listę zamówień. Przy zamówieniu będzie opcja ponowienia płatności online. Jeśli nadal występuje błąd, w każdej chwili możesz zlecić tradycyjny przelew na konto ECOSPA s.c., szczegóły podajemy na podstronie Formy płatności. W tytule płatności podaj dane niezbędne do zrealizowania zamówienia: numer zamówienia oraz imię i nazwisko osoby składającej zamówienie. Zamówienia nieopłacone w ciągu 7 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia będą anulowane.

Czy zamówienia są wysyłane za granicę?

Tak, wysyłamy zamówienia za granicę. Sprawdź cennik oraz termin doręczenia przesyłek zagranicznych na stronie International Shipping. Przesyłki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej (paczką priorytetową) oraz Kurierem DHL.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Chętnie pomożemy. Skontaktuj się z naszymi doradcami!